Po długim czasie dyskusji i przygotowań prezentujemy logo, będące głównym elementem nowej identyfikacji wizualnej naszej instytucji. Przez lata przywiązaliśmy się do dotychczasowego logotypu, darzymy go szacunkiem i traktujemy z sentymentem. Czas jednak na zmianę. Wynika ona z potrzeby uporządkowania różnych symboli i znaków, jakich do tej pory używaliśmy, jest też wyjściem ku nowoczesnym formom komunikacji. Tę zmianę realizujemy z radością i zaufaniem, że wspólnie z nami za nią podążycie. Nowy logotyp jest symbolem otwartości na to, co przed nami, inspiruje do dalszego działania. W symbolicznym ujęciu odnosi się do bogactwa kultury jako obszaru działalności naszej instytucji. Choć zmienia się logo, niezmienna pozostaje nasza wrażliwość na potrzeby gości, dbałość o tworzenie przyjaznej atmosfery miejsca i życzliwość dla wszelkich przejawów artystycznej aktywności.
W ostatnich latach rozszerzyliśmy ofertę artystyczną, wykonaliśmy szereg prac rewitalizacyjnych, kolejne przed nami. Sukcesywnie doposażamy instytucję w nowoczesny sprzęt. A teraz rozpoczynamy proces zmian w obszarze identyfikacji wizualnej.
Projektując nowe logo sięgnęliśmy do tradycji sygnowania oraz historycznych monogramów i łączymy to z nowoczesną formą. Nowe logo pozwala też zachować spójność identyfikacji instytucji (Dom Pracy Twórczej) z miejscem (Pałac w Radziejowicach). To silny komunikat mający na celu podkreślenie wyjątkowości miejsca. Z założenia logo miało być proste, bez skomplikowanych symboli. Wykorzystanie pierwszych liter nazwy miejsca w sygnecie podkreśla znaczenie lokalizacji. Jest to także ukłon w stronę dotychczasowych rozwiązań wykorzystujących literę R do sygnowania materiałów związanych z działalnością Domu Pracy Twórczej z siedzibą w Pałacu w Radziejowicach. W połączeniu z minimalistycznym językiem graficznym i prostą formą obrysu buduje elegancki i ponadczasowy charakter.
To nowe logo będziemy stosować już od teraz – od czerwca br., sukcesywnie zmieniając kolejne elementy identyfikacji wizualnej – druki akcydensowe, materiały reklamowe, oznakowania we wnętrzach i na zewnątrz, a także – nad czym intensywnie pracujemy – budować nową stronę internetową, dbając, by była estetyczna i funkcjonalna.
Nowa identyfikacja wizualna DPT w Radziejowicach została zaprojektowana i wykonana przez artystę grafika Jakuba Marzocha z warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych.
Dotychczasowe logo z obrysowanym elipsą wizerunkiem Pałacu zostaje jako pieczęć pamiątkowa, dostępna w recepcji Pałacu.