Szanowni Państwo! Serdecznie zapraszamy na wystawę zatytułowaną „Wielki błękit” dnia 17 października o godzinie 19:00 w Domu Pracy Twórczej w Radziejowicach.
Otwarciu wernisażu towarzyszyć będzie koncert Zuzanny Pietrzak (fortepian) oraz Jana Pietkiewicza (skrzypce) z repertuarem: Camille Saint Saëns- Łabędź z „Karnawału zwierząt” Manuel de Falla/Fritz Kreisler – Taniec hiszpański z opery „La vida breve” Karol Szymanowski – Źródło Aretuzy op. 30 nr 1 Claude Debussy – Clair de lune George Gershwin/Jascha Heifetz – Trzy fragmenty z opery „Porgy and Bess”: Summertime, Bess, you is my woman now, It ain’t necessary so Pablo de Sarasate – Fantazja „Carmen” Op. 25
Na wystawie zaprezentowanych zostanie 41 obrazów w tonacji błękitu, w różnych rozmiarach.
Serdecznie Państwa zapraszamy!
Warszawskie Stowarzyszenie Plastyków istnieje od 1958 roku i funkcjonuje jako organizacja pożytku publicznego. Skupia twórców uprawiających sztuki plastyczne w zakresie malarstwa, grafiki, rysunku, tkaniny artystycznej, rzeźby, etc. W sferze publicznej realizuje zadania na płaszczyźnie nauki, edukacji, kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i tradycji. Dzięki ogromnej pasji i zaangażowaniu swoich członków Warszawskie Stowarzyszenie Plastyków jest jedną z prężniej działających organizacji pożytku publicznego o profilu artystycznym, edukującą i integrującą środowiska amatorów i profesjonalistów, obecnie już nie tylko z Warszawy i województwa mazowieckiego, ale z wielu zakątków naszego kraju. WSP stanowi również znakomity przykład współpracy międzypokoleniowej, ponieważ zrzesza twórców w różnym wieku, począwszy od studentów, poprzez osoby czynne zawodowo aż po emerytów. Jedną z niezwykle ważnych gałęzi aktywności stowarzyszenia jest prezentacja dorobku artystycznego. Kapitałem organizacji są wartościowi ludzie z pasją. Stowarzyszenie liczy prawie 250 członków, a na przestrzeni 65 lat istnienia na kartach jego historii zapisało się ponad 1600 artystów. Obecnym Prezesem Warszawskiego Stowarzyszenia Plastyków jest artysta malarz Adam Piotr Rutkowski. Więcej informacji i ciekawostek z życia artystycznej społeczności Stowarzyszenia znajdą Państwo na stronie: www.wsp.netgaleria.pl oraz w mediach społecznościowych.
Szanowni Państwo, Dom Pracy Twórczej w Radziejowicach wraz z Biblioteką Polską w Paryżu ( Société Historique et Littéraire Polonaise / Bibliothèque Polonaise de Paris) oraz stowarzyszeniem Cercle Européen de Soutien à la Culture Polonaise mają zaszczyt zaprosić Państwa na wydarzenie słowno-muzyczne pt. Muzyczny Paryż à la polonaise w okresie międzywojennym.
Kiedy: 11 października 2024 r.
Gdzie: Sala koncertowa Pałacu, Dom Pracy Twórczej w Radziejowicach
O której: 19:00
Koncert-prelekcja muzyki polskiej nawiązujący do wydanej książki Renaty Suchowiejko we francuskim tłumaczeniu (polskie wydanie: Muzyczny Paryż à la polonaise w okresie międzywojennym. Artyści – Wydarzenia – Konteksty, Kraków 2020) jest doskonałą okazją, aby pokazać słuchaczom niezwykle bogaty i wielowymiarowy obraz polskiej obecności w życiu muzycznym Paryża w latach 20. i 30. XX wieku.
Wystąpią: Joanna Maklakiewicz – fortepian, spadkobierczyni rodu Maklakiewiczów, posiadająca obszerne archiwum kompozytorów. Profesor Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie, kierownik pracowni kameralistyki fortepianowej. Kompozycja Tryptyk Jana Maklakiewicza na fortepian i altówkę będzie wykonana z oryginalnych nut wydanych w Paryżu w 1929 roku. Marek Bugajski – altówka, wybitny altowiolista, członek kwartetu Łazienek Królewskich, muzyk Filharmonii Narodowej, solista Polskiej Orkiestry Radiowej, solista orkiestry Opery w Oslo. Prof. dr hab. Renata Suchowiejko – słowo o polskiej kulturze muzycznej w Paryżu i przedstawienie poszczególnych kompozycji w oparciu o monumentalną publikację własnego autorstwa w języku francuskim.
W programie: Karol Szymanowski – Serenada don Juana z cyklu Maski na fortepian (dedykowane Arturowi Rubinsteinowi) Piotr Perkowski – Karolowi Szymanowskiemu na fortepian i altówkę Jan Maklakiewicz – Tryptyk na fortepian i altówkę Szymon Laks – Sonatina na fortepian oraz Elegia żydowskich miasteczek na fortepian i altówkę Aleksander Tansman – Sonatina na fortepian i flet w aranżacji na fortepian i altówkę Grażyna Bacewicz – Witraż na fortepian i altówkę Michał Spisak – Humoreska na fortepian Karol Szymanowski – Taniec z baletu Harnasie na altówkę i fortepian
Dom Pracy Twórczej w Radziejowicach wraz z Towarzystwem Miłośników Ziemi Tczewskiej mają zaszczyt zaprosić na promocję książki „Ryszard Karczykowski. Wyśpiewałem życie” autorstwa Krzysztofa Kordy i Janusza Landowskiego, którzy przedstawili historię życia sławnego tenora – od pierwszych lat spędzonych w rodzinnym Tczewie, po sceny najwybitniejszych oper na całym świecie.
Spotkanie z prof. Ryszardem Karczykowskim odbędzie się 14 września, o godzinie 18:00 w sali kominkowej Nowego Domu Sztuki.
Rozmowę z prof. Karczykowskim poprowadzi Krzysztof Korda oraz Janusz Landowski.
Po spotkaniu będzie możliwość zakupienia książki wraz z autografem gościa honorowego, następnie serdecznie Państwa zapraszamy na Koncert wieńczący Mistrzowski Kurs Techniki i Interpretacji Wokalnej Profesora Ryszarda Karczykowskiego o godzinie 19:00.
Koncert w Domu Pracy Twórczej Pałac w Radziejowicach Czwartek, 19 września 2024 godz. 19.00
Concerti per vari strumenti
Altberg Ensemble na historycznych instrumentach Jörg-Andreas Bötticher – klawesyn/ prowadzenie orkiestry
W programie: Johann David Heinichen (1683-1729) – Concerto G dur à 7, na 2 oboje, fagot, smyczki i basso continuo (Wenecja, 1715)
Christoph Graupner (1683-1760) – Concerto g moll na 2 skrzypiec, smyczki i basso continuo GWV 334, (ok. 1737)
Anonymous, Concerto B-dur na wiolonczelę i skrzypce koncertujące, 2 skrzypiec, altówkę i basso continuo; (Ms ca. 1720–1730, Drezno, SLUB, Schrank II/33/74, kopista: częściowo Johann Georg Pisendel)
Johann David Heinichen (1683-1729) -Concerto a moll na skrzypce, smyczki i basso continuo
Christoph Graupner (1683-1760) – Sarabande & Chaconne C dur na 2 klawesyny
Johann Friedrich Fasch (1688-1758) – Concerto c moll à 7 na fagot, 2 oboje, smyczki i basso continuo (ok. 1740)
Altberg Ensemble na historycznych instrumentach w składzie: I skrzypce Joanna Huszcza Aleksandra Kelm II skrzypce Paweł Miczka Debora Kramarek Altówki Katarzyna Rymuza Anna Nowak-Pokrzywińska Wiolonczele Jakub Kościukiewicz Anna Cierpisz Fagot Kamila Marcinkowska Oboje Patrycja Leśnik-Hutek Jan Hutek Kontrabas Tomasz Iwanek Klawesyn Jörg-Andreas Bötticher Ewa Mrowca
Altberg Ensemble – łódzka orkiestra barokowa powstała w 2017 roku z inicjatywy wiolonczelisty Jakuba Kościukiewicza. Zespół zadebiutował 13 sierpnia 2017 roku w Tumie pod Łęczycą koncertem w ramach XVIII Festiwalu Kolory Polski, a jego pojawienie się zostało w krótkim czasie docenione przez łódzkie środowisko muzyczne. Zaowocowało to przyznaniem zespołowi Armatki Kultury 2017 – nagrody w plebiscycie magazynu kulturalnego Kalejdoskop, a w kolejnym roku koncertem w Filharmonii im. A. Rubinsteina w Łodzi. Altberg Ensemble ma na swoim koncie płytę z utworami G. Ph. Telemanna, Suites & Concerto, DUX1761, nagraną pod kierunkiem Petera Van Heyghena, która została nominowana do nagrody Fryderyk 2023 w kategorii Album Roku – Muzyka Dawna, a jesienią 2023 roku otrzymała Złoty Dyplom w III Międzynarodowym Konkursie Muzyczne Orły w kategorii Nagranie Fonograficzne. Od 2018 roku Altberg Ensemble regularnie współpracuje z wybitnym szwajcarskim klawesynistą, organistą i dyrygentem Jörgiem-Andreasem Bötticherem, który wielokrotnie poprowadził zespół w ramach cykli 200 Kantat Bacha na 200-lecie Uniwersytetu Warszawskiego, Barokowa Łódź i Barokowe Miraże oraz ORGANy PLUS. Retransmisja koncertu z festiwalu ORGANy PLUS miała miejsce w Drugim Programie Polskiego Radia w październiku 2023 r. Od 2022 roku Altberg Ensemble występuje w Muzeum Miasta Łodzi w ramach cyklu Barokowe Miraże, który został doceniony przez środowisko muzyczne Brązowym Dyplomem w III Międzynarodowym Konkursie Muzyczne Orły w kategorii Wydarzenie Muzyczne. Altberg Ensemble występował w Łódzkiej Filharmonii im. A. Rubinsteina, na festiwalach Dramma per Musica na Zamku Królewskim w Warszawie, Festiwalu im. Jerzego Waldorffa w Radziejowicach, Kolorach Polski w Tumie pod Łęczycą i Gidlach,ORGANy PLUS w Gdańsku, Bydgoskiej Scenie Barokowej, Barok na Mazurach, Koncertach Pokoju w Jaworze. W sierpniu 2022 roku Altberg Ensemble opracował i wykonał w ramach Festiwalu Kolory Polski program składający się z zapomnianych muzykaliów XVIII-wiecznej kapeli w klasztorze oo. Dominikanów w Gidlach. Altberg Ensemble jest stałym gościem Domu Pracy Twórczej – Pałac w Radziejowicach, gdzie przygotowuje swoje muzyczne projekty. Zespół gra na instrumentach historycznych, stosując dawne praktyki wykonawcze. Nazwa zespołu inspirowana jest postacią Emmy Altberg (1889-1983). W 2023 roku, Altberg Ensemble pod kierunkiem Jörga-Andreasa Böttichera nagrał swoja drugą płytę CD z utworami Ph. H. Erlebacha, J. C. F. Fischera, J. S. Kussera i J. Fischera, Ouvertures & Suites DUX1987, która ukazała się w maju 2024 roku. www.altbergensemble.com
Jörg-Andreas Bötticher – profesor klawesynu i basso continuo w Schola Cantorum Basiliensis, organista w Predigerkirche w Bazylei i dyrektor artystyczny cyklu Abendmusiken in der Predigerkirche. Bötticher występuje jako solista, a także z różnymi zespołami, w tym Altberg Ensemble i Voces Suaves. Jest autorem licznych publikacji w dziedzinie basso continuo, estetyki muzyki, a także kantat J. S. Bacha. Liczne nagrania CD dokumentują jego zainteresowanie mało znanymi kompozytorami, takimi jak Alessandro Poglietti, Michelangelo Rossi i Gottlieb Muffat, Marco Giuseppe Peranda czy Balthasar Erben (Abendmusiken Basel). Wiele jego płyt zdobyło wyróżnienie Diapason d’or. W 2020 roku Jörg-Andreas Bötticher został uhonorowany Nagrodą Naukową Miasta Bazylei za wieloletnią działalność łączącą pracę badawczą z praktyką wykonawczą. www.jaboetticher.ch
Zapraszamy serdecznie na wyjątkowy koncert, który odbędzie się w sobotę 14 września, o godzinie 19:00, będący uroczystym zakończeniem Kursu Techniki i Interpretacji Wokalnej prowadzonego przez Profesora Ryszarda Karczykowskiego.
To niezwykła okazja, by usłyszeć uczestników kursu prezentujących efekty intensywnej pracy pod okiem mistrza. Koncert będzie pełen emocji, talentu i pięknej muzyki – nie może Was tam zabraknąć!
Fortepian i współpraca dydaktyczna: Marcin Piotr Łopacki.
W piątek 23 sierpnia o godz. 19:00 w Nowym Domu Sztuki w Sali Koncertowej zapraszamy na koncert uczestników 11. Międzynarodowego Kursu Mistrzowskiego dla młodych pianistów w Radziejowicach organizowanego przez Narodowy Instytut Fryderyka Chopina we współpracy z Domem Pracy Twórczej w Radziejowicach. Wydarzenie niezmiennie dedykowane jest uczniom, studentom i absolwentom szkół oraz wyższych uczelni muzycznych.
Podczas tegorocznego Kursu młodzi adepci sztuki pianistycznej mieli możliwość pracować pod kierunkiem wybitnych artystów i uznanych autorytetów pedagogicznych, jak: Ludmil Angelov, Robert McDonald, Konstantin Scherbakov, Philippe Giusiano oraz Dmitry Ablogin.
z wielką radością od lat gościmy Państwa w Domu Pracy Twórczej w Radziejowicach, oferując wydarzenia artystyczne na najwyższym poziomie. Aby móc dalej rozwijać nasze projekty i sprostać Państwa oczekiwaniom, zdecydowaliśmy się wprowadzić niewielką odpłatność na wybrane wydarzenia.
Ta zmiana pozwoli nam inwestować w nowoczesne technologie i rozwój zaplecza technicznego, co bezpośrednio przełoży się na jakość organizowanych wydarzeń. Dzięki temu będziemy mogli realizować jeszcze bardziej złożone i spektakularne przedsięwzięcia, które wzbogacą nasze programy i dostarczą Państwu niezapomnianych wrażeń.
Już teraz gorąco zapraszamy na wyjątkowy spektakl Agnieszki Przepiórskiej pt. „W maju się nie umiera. Historia Barbary Sadowskiej”. To poruszające przedstawienie, które zyskało uznanie krytyków i widzów, jest znakomitym przykładem tego, co chcemy oferować: artystycznych przeżyć na najwyższym poziomie, które inspirują i zostawiają trwały ślad w sercach. Państwa wsparcie poprzez zakup biletu to dla nas nie tylko możliwość dalszego rozwoju, ale też sygnał, że cenicie jakość i wartość artystyczną, jaką staramy się dostarczać. Dzięki Państwu możemy kontynuować naszą misję tworzenia wyjątkowych wydarzeń kulturalnych, które nie tylko bawią, ale także wzbogacają naszą wspólną kulturę.
Matka. Działaczka społeczna. Poetka. Kolorowy ptak. Kobieta walcząca z systemem i narzuconymi normami społecznymi. Matka zamordowanego przez funkcjonariuszy Milicji Obywatelskiej Grzegorza Przemyka. Historia Barbary Sadowskiej, w której role wcieliła się Agnieszka Przepiórska opowiedziana została w monodramie wyprodukowanym przez Dom Spotkań z Historią
Milicjanci zeznali, że krzyczał. Nieprawda. On nigdy nie krzyczał. Bo ja nigdy nie krzyczałam, nie umiałam. U nas się nie krzyczało w domu.
Barbara Sadowska urodziła się w 1940 roku w Paryżu. Po wojnie przyjechała do Polski i zamieszkała w Sopocie. Następnie przeniosła się do Warszawy. Skończyła Państwowe Liceum Sztuk Plastycznych, a w 1957 debiutowała jako poetka opublikowanym w tygodniku „Nowa Kultura” wierszem Matka. Sześć lat później wyszła za mąż za Leopolda Przemyka. W maju 1964 urodziła syna, Grzegorza. Na początku lat siedemdziesiątych Barbara zaczęła działać w opozycji antykomunistycznej. Z tego powodu została kilkakrotnie aresztowana przez Służbę Bezpieczeństwa, a wiosną 1983 roku milicjanci pobili ją w komitecie pomocy internowanym, który mieścił się przy kościele św. Marcina w Warszawie. Niedługo później Grzegorz świętując z przyjaciółmi zdaną maturę, został zatrzymany przez milicję i brutalnie pobity przez funkcjonariuszy z komisariatu przy ul. Jezuickiej. W wyniku ciężkich urazów jamy brzusznej zmarł w szpitalu – trzy dni przed dziewiętnastymi urodzinami.
Obudźcie się. Wstańcie. Mi pękło serce, dlatego jeszcze trochę poleżę.
Tytułowy maj, ulubiony miesiąc Barbary Sadowskiej, stał się miesiącem narodzin i śmierci jej syna. Właśnie w tym czasie obserwujemy matkę portretowaną przez Agnieszkę Przepiórską.
Przygotowuje się do pogrzebu ukochanego dziecka. Targają nią emocje i wspomnienia. To nie tylko opowieść o śmierci, żałobie i pożegnaniu, to też historia życia Sadowskiej przywracająca jej podmiotowość. Zdaniem aktorki, niezwykle ważnym aspektem tej opowieści jest jej postawa po śmierci syna, gdy nieugięta staje do walki z całym sądowym mechanizmem (nie)sprawiedliwości.
A teraz? Gdzie jest wasza odwaga? No, spójrzcie mi w oczy! Żaden adwokat, żaden prokurator was przede mną nie obroni.
Agnieszka Przepiórska o swojej pracy mówi: „Teatr to dla mnie opowieść. Dzielenie się historią, wymiana emocji i energii. Często lot w kosmos, rzadko przykry obowiązek”. Aktorka tworzy od 10 lat teatr biograficzny. Zaczęła od opowieści o emancypacji wdowy smoleńskiej, poprzez autobiograficzną opowieść o dorastaniu bez ojca i historii byłej korespondentki wojennej. Trzy ostatnie monodramy poświęciła historiom polskiej poetki żydowskiego pochodzenia Zuzanny Ginczanki, naukowczyni i popularyzatorki nauki Simony Kossak oraz działaczki społecznej i opozycjonistki PRL Anny Walentynowicz.
Autorem tekstów do wszystkich biograficznych monodramów w repertuarze Agnieszki Przepiórskiej jest Piotr Rowicki. Przepiórska na stałe współpracuje również z Anną Gryszkówną, aktorką Teatru Narodowego i reżyserką, która odpowiada za poprzednie trzy monodramy oraz najnowszy, o Barbarze Sadowskiej. Muzykę do spektaklu skomponował Michał Lamża, a jego producentką jest Agata Kucharska.
//OSTRZEŻENIE: w spektaklu występują efekty stroboskopowe i nagłe, głośne dźwięki//
Zapraszamy do zakupu biletów, można je nabyć w portalu biletyna.pl pod tym linkiem.
W roli Barbary Sadowskiej: Agnieszka Przepiórska Tekst: Piotr Rowicki Reżyseria: Anna Gryszkówna Muzyka: Michał Lamża Scenografia i kostium: Alicja Patyniak-Rogozińska Reżyseria świateł, wideo: Michał Głaszczka Konsultacja merytoryczna: Cezary Łazarewicz Charakteryzacja: Józefina Loy Produkcja: Agata Kucharska Plakat: Katarzyna Godyń-Skoczylas Specjalne podziękowania dla Elżbiety Ficowskiej Sesja zdjęciowa: Magda Hueckel Spektakl został wyprodukowany przez Dom Spotkań z Historią.
W dniach 18 – 25 sierpnia 2024 r. w Pałacu w Radziejowicach odbędzie się 11. edycja Międzynarodowego Kursu Mistrzowskiego dla młodych pianistów organizowanego przez Narodowy Instytut Fryderyka Chopina we współpracy z Domem Pracy Twórczej w Radziejowicach. Wydarzenie niezmiennie dedykowane jest uczniom, studentom i absolwentom szkół oraz wyższych uczelni muzycznych.
Podczas tegorocznego Kursu młodzi adepci sztuki pianistycznej będą pracować pod kierunkiem wybitnych artystów i uznanych autorytetów pedagogicznych, jak: Ludmil Angelov (w zastępstwie za Ingrid Fliter), Robert McDonald, Konstantin Scherbakov, Philippe Giusiano oraz Dmitry Ablogin. Śladem poprzednich edycji, uczestnicy kursu będą mieli okazję wziąć udział w koncertach Festiwalu „Chopin i Jego Europa” oraz odwiedzić miejsca związane z Fryderykiem Chopinem.
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.Zgoda