Tegoroczne spotkanie z utalentowaną młodzieżą pianistyczną poprowadzi znakomita pianistka i pedagog Elżbieta Karaś – Krasztel, profesor Uniwersytetu Muzycznego F. Chopina w Warszawie w dniach od 13 do 17 sierpnia 2024 roku. W tym roku gośćmi pani profesor będą dr Monika Quinn ( fizjologia muzyki w grze na fortepianie ) oraz dr Karolina Nadolska ( interpretacja Mazurków F. Chopina ). Uczestnicy proszeni są o przygotowanie dowolnego programu, ale zawierającego jednego Mazurka F. Chopina.
Kurs rozpocznie recital fortepianowy z udziałem Elżbiety Karaś – Krasztel, Moniki Quinn i Karoliny Nadolskiej, a na zakończenie planowany jest koncert uczestników otwarty dla publiczności. Oba koncerty odbędą się o godz. 19:00 w Nowym Domu Sztuki.
Przepięknie położony Pałac i jego otoczenie, a także znakomite warunki do ćwiczenia i zakwaterowania będą niewątpliwie sprzyjać doznaniom artystycznym i codziennej pracy.
Koszt pobytu zawierający zajęcia gry solowej, zakwaterowanie, wyżywienie i możliwość ćwiczenia to: 2000 zł. Każdy uczestnik Kursu otrzyma łącznie sześć lekcji.
Wydarzenie dofinansowane jest z funduszy Domu Pracy Twórczej w Radziejowicach.
Zgłoszenia pod adresem: kursymistrzowskie@palacradziejowice.pl do dnia 31 lipca 2024 roku. Rozpoczynamy kolacją o godzinie 18.00 w poniedziałek 12 sierpnia, a kończymy śniadaniem w niedzielę 18 sierpnia.
Organizatorzy zastrzegają sobie prawo wyboru uczestników.
This year,s meeting with talented young pianists will be led by the excellent pianist and teacher Elżbieta Karaś – Krasztel, a professor of the Fryderyk Chopin University in Warsaw from 13 to 17 August 2024 in Radziejowice Palace.
The guests of professor E. Karaś – Krasztel will be Monika Quinn (piano/music physiology, one individual session ) and Karolina Nadolska (Chopin Mazurkas interpretation, one individual session).
The participants are asked to prepare any program (including one F. Chopin Mazurka) to be developed on everyday lessons. The course will be an opening with piano recital by Elżbieta Karaś – Krasztel, Monika Quinn and Karolina Nadolska.
At the end of the course, a concert of participants is planed. Both concert will take at 7:00 p.m. in New Art House.
The beautifully located Palace and its surroundings as well as excellent conditions for practising will undoubtedly favor artistic experiences and everyday work.
The cost of lessons, accommodation, meals and the possibility to practice is 2000 PLZ. Each participant of the course will receive a total of six lessons.
The event is sponsored by the funds of Radziejowice Palace.
Registration: kursymistrzowskie@palacradziejowice.pl till 30 Jule 2024.
We start with supper on Monday 12 th of August and finish with breakfast on Sunday 18 th of August.
The organizers reserve the right to choose the candidates.
Elżbieta Karaś-Krasztel, absolwentka lubelskiego liceum muzycznego w klasie prof. Mieczysława Dawidowicza. Studia pianistyczne ukończyła w Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie w klasie fortepianu prof. Reginy Smendzianki. Po uzyskaniu dyplomu kształciła się dalej u Wiktora Mierżanowa (profesora Konserwatorium Moskiewskiego) oraz Istvána Lantosa (profesora Akademii Muzycznej w Budapeszcie). Była wielokrotną stypendystką Towarzystwa im. F. Chopina w Warszawie. Zdobyła I nagrodę na Ogólnopolskim Festiwalu Młodych Muzyków w Gdańsku. Ma na swoim koncie dyplomy i wyróżnienia uzyskane m.in. na konkursach w Atenach, Moskwie i Warszawie. Koncertowała w wielu krajach Europy oraz w Kanadzie i Australii. Współpracowała jako solistka z Polską Orkiestrą Kameralną i orkiestrą Sinfonia Varsovia. Dokonała licznych nagrań dla PR i TV, nagrała również płyty z muzyką W.A. Mozarta, F. Chopina oraz nieznanych kompozytorów polskich a także polskich kompozytorów współczesnych dla firm Aperto, Dux oraz Chopin University Press.
Artystka jest znakomitą interpretatorką utworów Mozarta. Odniosła wielki sukces wykonując na estradzie Filharmonii Berlińskiej Koncert fortepianowy Es‑dur, K.V. 482, tego kompozytora pod batutą Jerzego Maksymiuka. Po wykonaniu przez nią utworów Mozarta z orkiestrą Sinfonia Varsovia napisano w Niemczech: „Wielkości Jego muzyki lepiej wyrazić się nie da….”
Wiele uwagi poświęca artystka muzyce polskiej. Oprócz bogatego repertuaru chopinowskiego gra utwory I.J. Paderewskiego, J. Zarębskiego oraz A. Malawskiego.
Elżbieta Karaś-Krasztel współpracuje z Kwartetem „Prima Vista” wykonując muzykę kameralną, w tym koncerty J.S. Bacha, W.A. Mozarta i F. Chopina.
Artystka prowadzi klasę fortepianu na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie, była również profesorem Akademii Sztuki w Szczecinie.
Za swoją działalność artystyczną i pedagogiczną była wielokrotnie nagradzana w tym Nagrodą Indywidualną Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Medalem Zasłużony dla Kultury Polskiej oraz Medalem Gloria Artis.
Monika Quinn, koncertująca pianistka, pedagog, doktor sztuk muzycznych. Urodziła się w Montrealu (Kanada) w rodzinie muzyków. Edukację pianistyczną zdobywała w Warszawie pod kierunkiem Teresy Manasterskiej, Kazimierza Gierżoda i Anny Jastrzębskiej-Quinn. Ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. Fryderyka Chopina (obecnie UMFC). Studiowała również w Universität für Musik und darstellende Kunst w Wiedniu w klasie Anny Pfeiffer. Doskonaliła grę podczas kursów pianistycznych prowadzonych przez Rudolfa Buchbindera, Andrzeja Jasińskiego, Wierę Nosinę, Szabolcsa Esztényiego, Bernarda Ringeissena i Waldemara Wojtala.
Zwyciężczyni międzynarodowych konkursów pianistycznych w Rzymie (Włochy), Narwie (Estonia) i Carlet (Hiszpania). Laureatka III Nagrody w Warnie (Bułgaria) oraz Grand Prix Festiwalu Pianistycznego w Koninie i II Nagrody konkursu EPTA w Krakowie. Uczestniczka etapu ćwierćfinałowego XV Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Stypendystka MKiDN.
Koncertuje jako solistka i kameralistka. Występowała m.in. w FN w Warszawie oraz w filharmoniach w Łodzi, Gorzowie i Tallinie (Estonia), w Teatro Musical w Carlet w Hiszpanii, Teatro Argentina w Rzymie, w Datong Culture Palace w Chinach. W ramach współpracy z Towarzystwem im. Fryderyka Chopina i Narodowym Instytutem Fryderyka Chopina występowała z recitalami chopinowskimi w Żelazowej Woli, w Łazienkach Królewskich w Warszawie, Muzeum Fryderyka Chopina, Pałacu Staszica i in. Uczestniczyła w festiwalach muzycznych Chopin w Ogrodach Luksemburskich oraz Marathon Chopin w Paryżu, Polskie Kręgi Sztuki w Chinach, La folle Journée de Varsovie, Floralia Muzyczne – Muzyka w Kwiatach i Schumanniana w Łodzi.
Wraz z Marią Gabryś-Heyke współtworzy duet fortepianowy Gabryś&Quinn Piano Duo, którego debiutancka płyta „Stanisław Moniuszko – complete works for piano, 4 hands” (wyd. Chopin University Press) ukazała się w 2020 r.
Monika Quinn pracuje jako adiunkt w Katedrze Fortepianu UMFC. Prowadzi rownież klasę fortepianu w ZPSM nr 1 w Warszawie.
Karolina Nadolska należy do ścisłej czołówki przedstawicieli polskiej pianistyki swego pokolenia. Osobowość artystyczną wykształciła pod kierunkiem prof. Katarzyny Popowej-Zydroń, a następnie w czasie studiów w warszawskim Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w klasie fortepianu prof. Piotra Palecznego oraz w klasie kameralistyki prof. Krystyny Makowskiej-Ławrynowicz.
W roku 2009 warszawski Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina docenił osiągnięcia pianistyczne Karoliny Nadolskiej przyznając jej dyplom z wyróżnieniem, a jej studia pianistyczne zostały zwieńczone uroczystym koncertem, w którym wystąpiła jako solistka Orkiestry Filharmonii Narodowej. Sukcesy odniesione w tym okresie zaowocowały zaproszeniem Władz Uczelni do współpracy pedagogicznej, którą pianistka rozpoczęła jako asystentka w mistrzowskiej klasie prof. Piotra Palecznego.
Walory osobowości artystycznej Karoliny Nadolskiej poznała publiczność wielu krajów na pięciu kontynentach – między innymi w USA, Japonii, Chinach, Australii, Argentynie, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Szwecji, Włoszech, Estonii, Francji, Szwajcarii, Holandii, Tunezji, Chorwacji, na Litwie oraz w wielu miastach Polski.
W 2015 roku Narodowy Instytut Fryderyka Chopina wydał płytę z chopinowskimi interpretacjami Karoliny Nadolskiej. Album zyskał bardzo przychylne opinie publiczności i krytyki muzycznej, które stały się źródłem wielu kolejnych propozycji koncertowych.
Pianistka, obdarzona wyjątkową wrażliwością muzyczną i kreatywnością interpretacji, związała swoją aktywność artystyczną z estetyką i muzyką Fryderyka Chopina, co w sposób naturalny wpłynęło na rozwój działalności naukowej. W roku 2017, na podstawie rozprawy „Sonata hmoll op. 58 i Mazurki op. 50 Fryderyka Chopina. Subiektywne kryteria estetyczne u podstaw wizji interpretacyjnych utworu”, decyzją Rady Wydziału Fortepianu Klawesynu i Organów UMFC, Karolina Nadolska otrzymała tytuł doktora sztuk muzycznych.
Artystka cieszy się rosnącym uznaniem jako pedagog kursów mistrzowskich organizowanych w kraju i za granicą. Wielokrotnie uczestniczyła w pracach jury ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów pianistycznych.
Imponująca jest lista czołowych nagród jakie pianistka zdobyła uczestnicząc w wielu międzynarodowych i ogólnopolskich konkursach, m.in: I Nagroda na Międzynarodowym Konkursie Chopinowskim w Budapeszcie (Węgry 2014), I Nagroda na Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym w Karlovac (Chorwacja 2014), I Nagroda na Międzynarodowym Konkursie Chopinowskim w Granadzie (Hiszpania 2013), Nagroda Specjalna za najlepsze wykonanie “Tańców Polskich” na Międzynarodowym Konkursie Chopinowskim w Budapeszcie (2012) oraz Nagroda Specjalną za najlepsze wykonanie “Mazurków” na Międzynarodowym Konkursie Chopinowskim “Azja-Pacyfik” w Daegu (Korea). Otrzymała II Nagrodę i Nagrodę Specjalną za najlepsze wykonanie utworów F. Chopina na Ogólnopolskim Konkursie Pianistycznym im. F. Chopina w Warszawie (2011) oraz I Nagrodę Konkursu Pianistycznego organizowanego przez londyńską Yamaha Music Foundation of Europe (2008). Jest laureatką II Nagrody Międzynarodowego Konkursu Chopinowskiego w Mariańskich Łaźniach, Grand Prix III Ogólnopolskiego Festiwalu „Chopinowskie Interpretacje Młodych” w Koninie oraz międzynarodowych konkursów pianistycznych w Narvie, Aachen oraz Konkursu im. I.J.Paderewskiego w Bydgoszczy.
W sierpniu 2023 roku pianistka wydała album solowy z interpretacjami Mazurków i Polonezów Fryderyka Chopina.
Karolina Nadolska kontynuuje solistyczną i kameralną działalność koncertową, pracując jednocześnie na stanowisku adiunkta w Katedrze Fortepianu UMFC.